Gebruik stroomkasten

Watersportvereniging H.W.N. heeft besloten een groot deel van de elektra voorziening te automatiseren. Dit betekent voor onze gebruikers een aantal veranderingen met als belangrijkste dat er alleen betaald wordt voor de werkelijk gebruikte energie. Deze energiekosten zullen automatisch worden verrekend door gebruik van de Stroomkast app.

Stroomkast

Hoe is de STROOMkast te herkennen?

De STROOMkasten op de wal zijn blauw en zijn voorzien van een sticker met het STROOMkast logo. Bij elke contactdoos waar u uw stekker kunt plaatsen zit een QR-code welke u kunt inscannen met behulp van de STROOMkast app.

Een goede voorbereiding:

Om STROOMkast te kunnen gebruiken dient u te beschikken over de STROOMkast app op uw telefoon op tablat met een account. 

U kunt de app downloaden in uw App Store. 

Aanmaken van een account:

Wanneer u via uw App Store de STROOMkast app heeft gedownload drukt u op de knop account_aanmaken 

Een account maak je hier eenvoudig zelf aan, houdt hierbij uw bankgegevens gereed. Deze worden gebruikt voor het verrekenen van de gebruikte energiekosten. (via een incasso)

 

Aan- en uitzetten van het stroom:

Om de stroomvoorziening aan te zetten van de contactdoos waar u uw stekker in heeft geplaatst schat u eenvoudig de bijbehorende QR-code met uw smartphone. De QR-code bevindt zich direct bij uw stekker. Wanneer u akkoord bent gegaan met de start- en Kwh kosten van de H.W.N. start de STROOMkast met het leveren van stroom aan uw vaartuig. Gedurende het gebruik kunt u in de app de kosten en het actuele gebruik inzien. Om het gebruik te beëindigen dient u de contactdoos uit te schakelen via uw app. Tot het moment van uitschakelen bent u verantwoordelijk voor de aansluiting. De gemaakte kosten worden achteraf automatisch gefactureerd en geïncasseerd.

Geen stroom?

Mocht u een fout veroorzaken in het stroomnet zal de beveiliging worden aangesproken. De STROOMkast zal worden afgesloten zodat er weer een veilige situatie ontstaat. Het herstellen van de beveiliging kan alleen door de beheerder van de haven worden verholpen. Neemt u dan ook contact op met onze havenmeester.

Meer informatie:

  • Voor meer informatie over het gebruik van STROOMkast kunt u terecht op de site: STROOMkast.nl/help-pagina
  • Heeft u een vraag? Raadpleeg dan de website STROOMkast.nl/veel-gestelde-vragen
  • U kunt ook een e-mail sturen aan info@stroomkast.nl. Deze e-mails worden tijdens kantoortijden gelezen en beantwoord.
Scroll naar boven